Begravd i böcker

Har hittat lite motivation nu, antagligen för att jag är under tidspress, det brukar va så. Mina dagar spenderas med plugg plugg och plugg! Önskar visserligen att jag hade varit så här redan förra veckan istället för att springa runt och ha ångest och inte få någonting gjort. Men jag lär mig aldrig det är bara så. 

Jag har ju bestämt mig för att bli.. vältränad är nog inte rätt ord men någonting annat än en soffpotatis vilket jag alltid varit. Är så lat egentligen, det är tur att jag har Puck så att jag måste gå ut. Nu är ju han också en liten latmask men ut kommer vi i alla fall! Men nu har jag faktiskt lyckats hålla igång med regelbunden träning ett par veckor istället för mina tidigare sporadiska infall och jag tycker helt plötsligt att de är kul. Jag längtar – längtar (!) att få gå och träna. Jag har ju fått sånna här ryck att jag ska ”ta tag” i min träning men de har alltid slutat med att jag är där ett par gånger i månaden. Jätteintensivt under vissa perioder och inget alls under andra. 

Jag hoppas att det kommer hålla i sig och bli en vana även när höstterminen börjar. 

Kommentera

